onsdag 23 mars 2011

I kväll gäller det.

I kväll är det nog sista chansen för Rögle att hänga på tåget mot Elitserien. Förlust hemma mot Mora ikväll så kan man nog säga hejdå till Elitserien för denna gången. Men jag tror att Rögle tar denna chansen och slår Mora ganska konfortabelt i kväll. Mora har tre raka förluster i kvalet och är i praktiken borta från allt vad avancemang heter. Mora har gjort en bra säsong men när det gäller så hänger de inte med. I kväll är det tre intressanta matcher.

Tabellen innan dagens matcher ser ut som följer.


1 Växjö 3 3 0 0 11-4 9p
2 SSK 3 2 1 0 15-5 8p
3 Modo 3 2 1 0 11-6 7p
4 Rögle 3 0 1 2 10-14 2p
5 Örebro 3 0 1 2 11-17 1p
6 Mora 3 0 0 3 2-14 0p

Kvällens omgång.

Örebro – Södertälje 4-3
Här tror jag att Örebro kan skrälla. Om det blir två eller tre poäng är däremot osäkert. Jag hoppas att inte Örebro har gett upp utan vill ställa till så mycket som möjligt för de andra lagen.

Rögle – Mora 5-1
Här måste jag tro på en Rögle seger. Rögle är det bättre laget och jag tror att spelarna är besvikna efter 2-6 mot SSK. Fransson har fått vila lite och tränat på. Jag tror han kommer att dominera ikväll. C.Persson är tillbaka vilket känns tryggt. Hoppas publiken är på hugget ikväll. En seger ikväll är det enda som räknas.


Modo – Växjö 2-4
Kvällens höjdare. Ettan Växjö möter trean Modo. Växjö har tre raka. Jag tror att Växjö kan skrälla ikväll och ta sin fjärde raka seger. Vid seger så har Växjö ett väldigt bra utgångsläge inför dubbelmötena med SSK. Då tror jag att nerverna kan spela dem ett spratt i slutet. Modo har efter kvällens match dubbelmöte mot Rögle.

Inga kommentarer: