torsdag 28 april 2011

Rögles trupp börjar ta form.

Rögles senaste nyförvärv presenterades idag. Rögle har värvat ytterligare en dansk denna gången en 24 årig  forward vid namn Kirill Starkov. Starkov kommer senast från danska Esbjerg där han producerade 41 poäng på 38 matcher den senaste säsongen.

Jag tycker detta är en intressant spelare. Han har visserligen inte rosat marknaden de senaste säsongerna, men jag tror han behöver ny miljö och då tror jag att Rögle passar perfekt.

Rögle har nu fått in tre nya forwards. Dessa spelare bör vara ersättare för Calle, Patrik Bergström och Hobson.

Backsidan ser fortsatt tunn ut. Tydligen så väljer Glimmenvall mellan Rögle och utländska alternativ. Jag tror och hoppas att han stannar hemma. Jag tror att vi kan se nya backar inom några dagar.

Det har ryktats en del om Scott Hotham, Stefan Espeland.

Inga kommentarer: