torsdag 17 mars 2011

19.00 Rögle - Växjö

Då är det dags för första hemmamatchen i kvalserien. Det är Växjö som kommer på besök. Ett växjö som är otroligt starka. Rögle måste spela på topp för att vinna ikväll.

Rögle ställer upp med sex backar. Christoffer Persson är småskadad så det är tveksamt om han spelar. Jag hoppas att Rögle kommer att vara lika effektiva framåt som mot Örebro, men att man täpper igen bakåt. Man måste sluta med att dra på sig nödiga utvisningar. Växjö är ruskigt effektiva i pp.

Jag kommer naturligtvis att vara på plats i en fullsatt Lindab Arena. Låt oss visa Växjö vilket lag som har den bästa klacken.

Så här spelas den andra omgången av kvalserien.

Rögle - Växjö 2-5
Första hemmamatchen för Rögle. Detta blir en väldigt tuff uppgift för Rögle. Jag tror tyvärr att Rögle förlorar men ingen blir gladare än jag om Rögle vinner. Kan vara så att publiktrycket kommer att avgöra matchen till Rögles fördel.

Läs mer om lagen här: Hemligheterna bakom Franssons storspel (hd.se), Bartley intressant för elitserien (hd.se), Liljewall varnar lakerspolarna (smp.se), Speltips Rögle - Växjo (hd.se), Blev hånad i fjol nu regerar Glimmenvall (kvp.se)


Mora – Södertälje
1-7
Grundtipset är ju att Södertälje tar detta enkelt och jag tror till och med att det kommer att bli stora siffror. Södertälje är klasser bättre och Mora har spelat många matcher på kort tid.


Modo – Örebro 4-5
Denna matchen blir tuff. Har Örebro hämtat sig efter chocken senast när man tappade på slutet. Modo är det bättre laget, men jag tror att Örebro har en skrällchans.

Inga kommentarer: